Filtruj po kategoriach
- Kategorie
Najnowszy post
Implozja i eksplozja — czyli co robimy z emocjami?
Marta miała ciężki, pełen napięcia dzień w pracy. Najpierw niezadowolony klient, który wylał na nią swoje żale. Potem spotkanie z szefem i prawdziwa katastrofa. Będzie ściśle współpracować z osobą, której szczerze nie cierpi. Nic nie mogła zrobić. Szef wyraźnie dał do zrozumienia, że jeśli się nie zgodzi, nie będzie pracować z...
Czytaj dalejOstatnie posty
-
Mów o swoich potrzebach! – techniki skutecznej komunikacji
Jakiś czas temu byłam ze znajomymi na wyjeździe w górach. Po ciężkim dniu (wdrapywanie się pod górkę w strugach deszczu) część grupy zaległa na kanapie przed kominkiem, a dwie osoby poszły na zewnątrz rozpalać grilla....
Czytaj dalej -
Jak słuchać, żeby zrozumieć? Poznaj narzędzie, które Ci to ułatwi.
Z parafrazą jest jak z dietą. Wiemy, że trzeba się zdrowo odżywiać i chcielibyśmy, żeby nasze posiłki wyglądały, jak z książki Ani Lewandowskiej, ale w zaciszu domowym wcinamy burgera z frytkami ;) Wiemy, że warto...
Czytaj dalej -
Co ma wspólnego von Thun z kryptologią?
Ludzie zaczęli używać szyfrów tak szybko, jak pojawił się język. Pewnie większość z Was kojarzy szyfr Cezara czy maszynę szyfrującą Enigma. Jest nawet specjalna dziedzina wiedzy o przekazywaniu informacji w sposób...
Czytaj dalej -
Techniki aktywnego słuchania – kit czy hit?
Czy stosowanie technik nie zamieni dialogu w sztuczną, mechaniczną rozmowę? Czy ludzie nie pomyślą, że jestem dziwny, bo nagle mówię coś, czego do tej pory nie mówiłem? Czy w ogóle w słuchaniu warto stosować „techniki...
Czytaj dalej -
Słuchaj uchem, a nie brzuchem – czym jest empatyczne słuchanie
Wszyscy znamy jakieś maksymy dotyczące tego, że warto słuchać: „Słuchaj uchem, a nie brzuchem”, „Mowa jest srebrem, lecz milczenie złotem” etc. I wiemy oczywiście, że słuchanie jest ważne, ale… czy faktycznie...
Czytaj dalej -
Empowerment feedback – jak udzielać motywującej informacji zwrotnej?
Zastanawiasz się, jak udzielać motywującej informacji zwrotnej swoim pracownikom? Nie tylko takiej dotyczącej konkretnych błędów, ale tej, która wzmocni pracownika i doceni jego sukces? Empowerment feedback to model mający...
Czytaj dalej