Jakiś czas temu byłam ze znajomymi na wyjeździe w górach. Po ciężkim dniu (wdrapywanie się pod górkę w strugach deszczu) część grupy zaległa na kanapie przed kominkiem, a dwie osoby poszły na zewnątrz rozpalać grilla. Minęła godzinka (no może troszkę dłużej – bo ekipa na kanapie zdążyła wypić już dwie butelki wina 😉), kiedy z zewnątrz przyszła koleżanka i rzucając gromami, powiedziała: Jak Wam się nie chciało grilla, to trzeba było od razu powiedzieć!

Atmosfera zrobiła się napięta.

Dlaczego o tym piszę?

Bo niestety jest to dosyć klasyczny obrazek. Często zamiast mówić o swoich potrzebach przeczekujemy i w końcu wybuchamy, atakując innych.

Zamiast powiedzieć:

„Weź proszę te ubrania z fotela” krzyczymy „Dlaczego te szmaty zawsze muszą tu leżeć?”

Zamiast

„Zależy mi na tym, żebyśmy dziś zdążyli na czas” wypominamy „Przez ciebie zawsze wszędzie się spóźniamy!”

Zamiast

„Chciałabym, żebyś mnie wysłuchał” rzucamy z pozycji ofiary „Ty wcale mnie nie słuchasz”

Moja koleżanka frustrowała się, marznąc samotnie na grillu, mając nadzieję, że inni się zorientują. A im dłużej stała na zewnątrz, tym bardziej pozostali środku się nie domyślali. I tak się krańcowo wymęczyła, że w końcu wybuchła.

A mogła przy pierwszym odczuciu niezadowolenia przyjść i powiedzieć, o co jej chodzi.

“Domyśl się”

Pamiętaj – dopóki nie powiesz drugiej stronie, o co Ci chodzi, nie masz prawa oczekiwać, że się sama domyśli.

Jeśli ktoś nie dostaje informacji zwrotnej o tym, że coś robi źle, że coś nam nie odpowiada, to ma pełne prawo założyć, że robi wszystko prawidłowo.

Czasem przekazywanie informacji zwrotnych jest niełatwe, a mówienie wprost wymaga odwagi, ale w rezultacie ułatwia Tobie i innym życie. W ten sposób zmieniasz swoje otoczenie na lepsze i uczysz kogoś jak chcesz, żeby Cię traktował.

Daj znać, jak jest u Ciebie? Łatwo Ci mówić o swoich potrzebach? Jeśli nie to wydaje mi się, że mam coś dla Ciebie!

Mój pierwszy kurs online!

Na podstawie mojego 11-letniego doświadczenia zawodowego, spotkań na sali szkoleniowej i w gabinecie terapeutycznym przygotowałam trzy niesamowicie SKUTECZNE TECHNIKI KOMUNIKACJI, które pomagają mówić wprost o tym, co nam nie pasuje i uniknąć oporu z drugiej strony.

Jeśli tak jak uczestnicy moich szkoleń chcesz:

– umiejętnie zwracać uwagę na zachowania, które Ci przeszkadzają (nawet swojemu szefowi lub mamie 😉 )

– jasno komunikować swoje oczekiwania

– przekazywać informację zwrotną bez oskarżeń, w prosty, czytelny i skuteczny sposób

– umieć sformułować spokojny, nieatakujący komunikat, który rozwiąże problem i nie zepsuje relacji

– ograniczyć nieporozumienia, kłótnie i negatywne emocje w domu i w pracy

– wiedzieć, co zrobić, jeśli osoba, z którą rozmawiasz lekceważy Twoje prośby lub zachowuje się agresywnie

to znalazłeś się we właściwym miejscu.

Właśnie dla Ciebie stworzyłam ten kurs. Już teraz możesz zapisać się do listy oczekujących, by nie przegapić najważniejszych informacji i startu sprzedaży!

Kurs ruszy już niebawem, bądźmy w kontakcie!